Sunday, April 26, 2009

Lempeng nostalgia dan kari daging.


Bila anak-anak dah jemu makan nasi,inilah menu yang mereka minta saya siapkan. Saya bagi nama lempeng nostalgia. Sebabnya,masa sifu kecik-kecik dulu ,inilah makanan kegemarannya. Sekarang ni dah pun diwariskan pada anak-anak. Kemana lagi tumpahnya kari kalau tak ke lempeng! He...he.....jangan marah sifu.

Selalunya lempeng ni dimakan dengan kari ikan, tapi hari ni saya buat kari daging. Nak buat kelainan sikit. Rasanya semua orang pandai buat lempengkan.. tapi kalau tak tahu bolehlah buat 'request'. Nanti saya berikan caranya,malulah nak tulis kat sini.

Kalau saya , lempeng ni lebih sedap rasanya kalu di 'ngap' dengan sambal ikan bilis. Emmmm.. sedap! Tapi hari ini saya cuba resepi baru sambal daging cincang berhias mix vege. Sila lah menjamu mata..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...