Wednesday, May 13, 2009

Kenangan terindah

Seronoknya bila ramai rakan-rakan lama sempat menjenguk blog saya. Walaupun terpisah beratus kilometer antara satu sama lain, masih dapat sampuk menyampuk dalam blog ni.he..he... Kenangan di sek.12 dan 16 masih terlekat di ingatan. Rasa macam masih dirumah sewa pulak!

Ingat lagi gambar diatas? He..he....pada geng yang terlibat, sudah-sudahlah gelak tu.. Walaumacamanapun, itulah wajah kita di zaman 'muda' dulu. Hanin, maszuraini, atun , bashah, jannah, pipah, aida dan ramai lagi yang terlibat kalau ada persembahan nasyid..



Ramai lagi yang saya rindu, siti, pah pakhruddin, k.pah uia, k.yam, k.ida, k.bai, k.mai, k.midah, k.milah, salwa, saidah, semah (baru je dapat contact) sumaiyah, midah,nas, ja,bibah kek, ida, kak qilah, kak arif (doktor),sham, kamariah, shaima', aina dan ramai lagilah!

Kalau ada nama-nama yang terlupa nak sebut tu janganla ambil hati ye.. tak boleh nak ingat semua...dah tua kot!

Teringat-ingat kelembutan dan sentuhan keibuan k.ida (manalah k.ida sekarang..). Keriuhan dan fesyen-fesyen baju k.bai he..he..


Alhamdulillah k.piah , Huda, k.pah bikan, k.d, bashah, jannah, k.balqis, k.zu, k.ita,.k.taqiah, pipah masih boleh dihubungi.


Akhir sekali jangan kita lupa yang telah pergi meninggalkan kita dalam usia muda arwah adik

adawiyah (dalam gambar tudung pink), k.laila yang sentiasa dalam ingatan, juga ummu khair. K.mai juga baru-baru ni kematian suami. Al fatihah untuk mereka...

Khusus untuk Mursyidah moga sentiasa dalam pimpinan Allah, Allah sentiasa berama-sama orang yang benar.

Untuk bekas-bekas penghuni sek.16 dan sek.12 pulak marilah kita jalinkan kasih sayang antara kita semula tanpa mengira fahaman dan fikrah masing-masing. Ukhwah yang pernah terjalin janganlah diputuskan..




8 comments:

  1. Hisk...! hisk...!

    Geeee... sedihnya entry kau kau kali ni.. akak pun sering juga merindui kehidupan lalu di sek 12 dan 16, malah juga di sek 11 yg mungkin Gee tak sempat di sana. Dulu, setiap kali lalu berhampiran sana, sering bercerita pada anak2...
    Indahnya zaman tu bila dikenang2... Rasa2 macam nak balik ke zaman tu.. tapi apakan daya..
    Mas Zuraini.. akak pernah pergi berhari raya di rumahnya dan Saidah sekeluarga juga datang pada masa yg sama (mmg plan).. entah berapa thun dulu, tak ingat. Nanti akak suruh dia datang ke blog ni.. hehe.. tentu dia suka.
    Lebih lima tahun dulu akak terjumpa kak fauziah sirim di dalam bas, kemudian sering juga berhubungan, tapi sekarang lost contact. Akak sangat2 mencari dia kerana ada sedikit wangnya dalam tangan akak.
    Kak Asmah Mohd, yg jadi guru di Melaka, pernah mengirimkan akak mangga ke Sungai Penchala (yg kemudian telah dimakan separuh oleh budak2 di sana), tapi tak pernah dapat menghubunginya sampai sekarang. Ust Mustafa Kamal(Kak Shakirah) - klinik Desa Minang beritahu akak kira2 6 thn yg lalu, suaminya telah meninggal dunia, meninggalkan lebih kurang 6 anak, dan dia tinggal bersama ibu mentuanya di Melaka.

    ReplyDelete
  2. Tq k.zu untuk semua info tu.harap2 ramai lagi yg nak kongsi info kat sini.sek 11 yg rumah kena naik bukit skit tukan.itulah rumah pertama yg saya pegi.ingat tp tak ingat sek berapa..

    ReplyDelete
  3. comeinye masa muda-muda.yg dlm pic nasyid tu wan g pon ade ek,,wah ade bakat :)

    ReplyDelete
  4. nak buat macamana dah anugerah Allah...he..he...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. wan G nape ada afiq ngn along punya blog.buat reservation tuk afiq ke,,hehe ajar la die buat blog,mana tau dah besar boleh jadi blogger yg disegani!

    ReplyDelete
  7. mcmana ayong jumpa blog tu. nak buat utk afiq tapi tak boleh kena guna kredit kad le pulak..bawah umur kena bayar.

    ReplyDelete
  8. kalo gi ke link ni http://alongpunyablog.blogspot.com/ under about me..kuar wan g punye blog ummuafiq,,sy pon pelik can ne leh jd cam tu,,cam tu kalo nak log in ti masok yg mana satu yg ummuafiq ke yg alongpunye.kalo masok along punye mesti boleh letak entri..isk tah saya pon tak tau..cuba sampai boley yer.semoge berjaya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...