Wednesday, May 27, 2009

Saya suka buku ni!


Buku comel berwarna biru terang bertajuk SIAPA MUHAMMAD BIN ABDULLAH. Buku ini diterbitkan oleh PTS dan disusun oleh AINON MOHD. Dah lama saya mencari buku yang begini, menceritakan sirah nabi dalam bentuk kronologi. Buku ini menggunakan bahasa yang mudah, senang nak faham. Bertambahlah modal nak bercerita pada anak-anak. Moga banyak manfaatnya untuk saya. Tapi satu lagi yang paling 'best', buku ini memiliki saiz yang sangat sesuai untuk dimasukkan ke dalam beg tangan saya.... he..he... Bolehlah saya bawa dia kemana-mana saja. Mari membaca!

3 comments:

  1. lawo hand bag..hihi...ate tulih ler isi dr buku tu plaks...takan buh gambo buku jek kot...boleh wat tuk n3 berikutnyer...boleh dpt manfaat same..hihi...insy..

    ReplyDelete
  2. iye le Bashah... ni nak nunjuk buku ke begnye... kihkih... PTS tu memang byk idea buat buku bagus2. AINON tu bos besar dia. memang patut pun kalau bagus isinya. Anak lelakinya yg handle company tu baru umur 30 tahun. Baru je kawin. Muda yg cepat matang. Next ceritalah isinya kak g. nak tahu gak. (Lama sgt tak baca Maulid kan...sayalah.)

    ReplyDelete
  3. woit! beg buruk tu dalam gambo je lawanya... isi buku ni biasala... sirah nabi start dari tarikh lahir... hinggalah kewafatnya.. tarikh dan ringkasan peristiwa.Akak suka mcm tu sebab dapat menggambarkan keseluruhan perjalanan hidup Rasulullah, nak try hafal.kalu anak tanya senang nak jawab.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...