Thursday, August 13, 2009

PERGIMU TIADA PENGGANTI


Lebih kurang pukul 11.15 pagi tadi.Terkejut membaca sms yang bertalu-talu dari kawan-kawan. Berita yang sama. Ustaz Asri Ibrahim meninggal dunia... Perginya dalam keadaan tidak diduga sama sekali.

Begitulah.....mengingatkan kita semua, bila Allah mahu memanggil hambaNya ia akan berlaku bila-bila masa tanpa ada amaran terlebih dahulu.

Untuk Jannah (isteri Ust Asri) dan anak-anak, semoga tabah menghadapi ujian ini....

Saya terbayang bagaimana kalau ianya berlaku ke atas diri saya pula...Sedang sibuk melayan kerenah anak-anak, menyiapkan makan tengahari, tiba-tiba rebah dan pergi... Begitu saja...

Umpama gugurnya sehelai daun kering, tidak sedikit pun memberi kesan pada yang lain.

Dah bersediakah saya menghadapi kematian.......?

Ya ALLAH, kurniakanlah aku dengan keampunanMU, mati dalam beriman....

Video klip di bawah ini sebenarnya adalah untuk entri terbaru saya sempena meraikan para petani ( Hari Petani - 10 - 16 Ogos ). Nasyid ini saya pilih sebab ia jarang kita dengar dan liriknya yang sungguh mendidik. Tapi lain pula takdir ALLAH. Sama-samalah kita hayati....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...