Wednesday, February 8, 2012

MAULIDURRASUL MERIAH DI TG. AGAS.


Program bermula 8.00 pagi. Berkumpul di persimpangan Taman Rosa menunggu kumpulan dari Masjid Tg. Agas. Saya yang tak dapat ikut serta pun terasa kemeriahannya.... Suara riuh anak-anak dan keluarga keluar  ramai- ramai berpakaian cantik.... Macam pagi raya.....Tak pernah saya rasa pengalaman begini.


Wah... dah sampai pun kumpulan dari masjid.... bergabunglah dua kumpulan. Makin meriah....Perarakan bermula... selawat pun bergema....

Perarakan menuju ke masjid baru. Disitu akan menunggu kumpulan dari kampung - kampung dari belah yang bertentangan.


 Muslimah pun tak ketinggalan.... Entah- entah, saya je yang tak ikut.... Terkilan sungguh!


Tu dia.... yang menunggu lagi ramai, siap dengan sepanduk.... Masjid baru yang belum siap sepenuhnya di sebelah kiri. Program ceramah dan makan- makan akan berlangsung di situ.




Sifu bercerita sambil depa duk berselawat, dua ekor makhluk ALLAH ini turut serta dalam rombongan mereka. He..he... comelnya....Tahun depan insyaallah, saya akan pastikan saya turut ada di majlis ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...